live/BACKEND anvendes i dag af en lang række spillesteder, festivaler, teatre og øvrige kulturinstitutioner i Danmark til billetsalg samt planlægning og afvikling af events. live/BACKEND er delt op i Ticket og Event, hvor mange kunder starter med det ene, og med tiden vælger at anvende begge på grund af de mange integrationsmuligheder og synergier mellem de to grene af live/BACKEND.
live/BACKEND er drevet af brugernes ønsker og behov, og er tilpasset til de opgaver og udfordringer de aktuelt står i. I øjeblikket fylder coronakrisen naturligvis en del, som har afstedkommet en række krav og restriktioner. Det stiller naturligvis også krav til de systemer, der anvendes i den daglige drift, herunder særligt billet- og eventsystemer.
Vi har siden COVID-19 for alvor kom til Danmark i marts 2020 udviklet en række nye funktioner i live/BACKEND, som tackler de nyopståede udfordringer på let og elegant vis, hvilket du kan læse meget mere om nedenfor.
Hvis du ønsker at afprøve live/BACKEND i en prøveperiode, eller bare ønsker mere information, kan du skrive til os på chatten eller på [email protected].
Automatisk blokering af nabopladser (corona-seating).
Overhold nemt de officielle COVID-19 afstandskrav via automatisk blokering af nabopladser. Funktionen er tilgængelig ved live/BACKEND Ticket, og du aktiverer den for et område på pladskortet ved bare at vinge et flueben af. Når en kunde booker en eller flere pladser, bliver der automatisk blokeret en plads på hver side.
Funktionen gælder for hver kunde/ordre, så grupper der booker sammen, naturligvis stadig kan sidde ved siden af hinanden. Funktionen kan aktiveres på udvalgte dele af pladskortet, fx standard pladser og fungerer også ved skråpladser.
Opsæt forskellige krav til forskellige områder af pladskortet
live/BACKEND tillader muligheden for at låse bookingsystemet til et bestemt antal ordrer af bestemte typer samt angive et minimum og maksimum af personer, der kan booke ordretypen. Det kan være relevant ved opstillinger med borde, hvor hvert bord er afgrænset til ét selskab. Her kan der fx sættes en minimumsgrænse for et bord, så det ikke kan bookes af en enkelt person samt en maksimumgrænse. Dette sikrer, at der hverken er for mange eller for få deltagere til jeres arrangement.
Nem aflysning af arrangementer
Kort fortalt kan man på et arrangement nemt refundere alle billetter, eller udvalgte billetter, og vælge om refusionen skal være inkl./ekskl. gebyr ved aflysning af arrangementer. Derudover er det muligt at tilknytte en besked i forbindelse med aflysningen, som når ud til alle berørte kunder. Man slipper dermed for at skulle håndtere refusion af hvert billetkøb enkeltvis.
Tilbyd nemt erstatningsevents
Det er muligt at tilbyde erstatningsevents, så jeres kunder nemt kan ombytte deres billet til et nyt arrangement i tilfælde af, at et arrangement bliver aflyst. I vælger selv hvilke events, det skal være muligt at bytte billetten til.
De nye billetter bevarer den oprindelige værdi, hvilket er særligt relevant i tilfælde af, at det næste arrangement også bliver aflyst, eller at kunden gerne vil have sin billet refunderet efter ombytningen.
Ved afsendelse af information til billetkøbere, er det også nemt at sortere billetkøbere fra, som allerede har fået deres billetter refunderet, hvilket sikrer, at det kun er relevante kunder, som modtager information fra jer omkring muligheden for et erstatningsevent.
Hent komplette deltagerlister
Rapporten med en komplet deltagerliste til arrangementet giver overblik over alle billetter ved et arrangement, og indeholder status og tidspunkt for eventuelt tjek ind samt evt. refunderingstidspunkt.
Rapporten kan især give værdifuld viden i forhold til COVID-19 smitteopsporing, hvis det skulle blive nødvendigt at lokalisere, hvem der har siddet hvor, og hvorvidt de dukkede op til arrangementet.
Automatisering af kontooverførsler ved refunderinger
Dette værktøj gør nogle af de mest besværlige refunderingssager meget nemmere at løse.
Værktøjet håndterer de tilfælde, hvor det ikke er muligt at lave en refundering til betalingskortet fordi billetten har været købt 6-12 mdr. siden (afhængig af korttypen). Med værktøjet er de manuelle kontooverførsler nu erstattet med et automatisk flow, hvor systemet udsender en mail med et link til en formular, som kunden kan udfylde med sine kontooplysninger, hvorefter beløbet kan refunderes.
Det er også muligt løbende at se de refunderinger, der mangler at blive udbetalt og markere dem som udbetalt, hvis det er håndteret af anden vej.
Flere coronafunktioner i støbeskeen
Da det ikke ser ud til, at coronakrisen er overstået lige foreløbig, og vi sandsynligvis skal hen i slutningen af 2021 før events kan afholdes på normal vis, så vil vi naturligvis fortsætte med at udvikle nye funktioner, der skal gøre jeres hverdag nemmere under de særlige omstændigheder, vi befinder os i lige nu.
Hvis du som ny kunde har nogle særlige behov, er vi lydhøre og villige til at udvikle en løsning, hvis vi vurderer, at øvrige kulturinstitutioner, også vil kunne få gavn af løsningen. Skriv endelig til os på chatten eller på [email protected] for at høre nærmere.