Vi har siden COVID-19/Corona-pandemiens udbrud, frigivet en hel stribe af værktøjer og forbedringer af vores billetplatform, for at understøtte vores kunder bedst muligt. Blandt andet mulighed for at tilbyde slutkunder erstatningsbilletter ved opsplitning eller aflysning, (næsten) fuldt automatiseret refundering af hele arrangementer, ny rapport optimeret til smitteopsporing m.m.
Det seneste store ønske vi har kæmpet for at efterkomme, har været “Corona“-seating, eller mere præcist “Automatisk blokering af nabopladser“.
Se gerne videoen nedenfor, for en demonstration (video er tekstet og uden lyd).
Hvad er “Automatisk blokering af nabopladser”/Corona-seating helt præcist?
Som måske bekendt, er spillesteder og biografer (pt. begrænset til op til max. 500 siddende gæster her i november 2020), begrænset af de fysiske rammer. Det handler derfor om at få plads til flest mulige gæster, uden at slække på afstandskravene, men heller ikke lade unødvendigt mange pladser stå tomme.
Konkret skal vi derfor sikre, at der holdes en plads ledig imellem hver kunde/reservation.
Hvordan virker det for slutkunder?
Slutkunderne vil nu, når de vælger pladser, automatisk få blokeret pladser på begge sider af deres reservation:
Når disse er valgt, vil andre kunder kunne se hvilke der er reserveret (hvide), samt hvilke der er blokeret af hensyn til afstandskravene (røde).
Hvordan aktiveres det?
Det er super nemt! Forudsætningerne for automatisk blokering af nabopladser/Corona-pladser, er blot:
- At pladser er inddelt i rækker.
- At pladser er knyttet til en prisgruppe, hvor fluebenet ‘Ja, blokér nabopladser’ er vinget af.
Hvad koster det, og hvornår kan vi komme i gang?
Det er gratis, og er aktiveret for alle kunder, som bruger Seating v2-modulet (som i øvrigt også er gratis!).
Blokerede pladser tæller ikke som en billet, og I opkræves derfor ikke gebyr for disse pladser.